BIG strategi metode

 

EN STRATEGIMETODE FOR MMV / SMV

Alt for ofte lykkes det ikke at udføre de strategiske planer fordi implementering ikke bliver gennemført og nye metoder og vaner ikke forankres

Hos Kirstein Consulting hjælper vi MMV’er / SMV'er med at udarbejde en agil strategi og heraf udledt forretningsplan, der kan implementeres, og som alle i organisationen kan forstå deres rolle i og dermed nemmere kan tage ejerskab af. Alle bliver klar over deres bidrag til den samlede værdiskabelse.

 

Det overordnede spørgsmål som enhver virksomhed bør stille sig selv hele tiden er:

 

Hvordan forbliver vi relevante for vores kunder, medarbejdere og samarbejdspartnere?

 

Vi har udviklet strategi metoden - B | I | G -, der indeholder tre moduler:

 

Basic

Innovative

Greatness

 

Først skal det strategiske fundament etableres. Dette trin kaldes BASIC og her anvender vi The Business Model Canvas metoden til at gennemgå de 9 væsentligste byggeklodser af enhver virksomhed.

 

Når fundamentet er etableret, så er vi klar til at se på de innovative tiltag, som vil skabe et væsentlig spring frem mod de ønskede mål. Vi kalder dette trin INNOVATIVE og anvender Must Win Battles metoden til at prioritere indsatser og projekter.

 

Nu viser resultaterne sig. Vi når vores mål, skaber vækst på top og bund og udvider/vinder markedsandele. Nu er organisationen ved at være klar til GREATNESS - hvor vi ved hjælp af Blue Ocean Strategy metoden ser på nye måder at levere værdi til vores kunder.

 

Vores mål for denne tilgang er at facilitere en strategi proces og tankegang, der sikrer, at virksomheden hele tiden er i trit med markedsudviklingen, og at organisationen som helhed er motiveret til at finde innovative tiltag, der sikrer, at virksomheden forbliver relevant for kunder, medarbejdere og samarbejdspartnere.

 

Når strategien er på plads, så skal den implementeres, hvilket er en tilsvarende afgørende faktor for succes. Mange gode strategier er fejlet grundet en mislykkes implementering. Her tilbyder vi implementeringsprocessen - G | E | A | R, der bygger på følgende principper:

 

Grounding/Vaner - Envision/Klarhed - Actions/Ejerskab - Results/Ansvalighed

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Book et uforpligtende møde, og vi vil uddybe denne model og hvorfor den virker - dokumenteret.

 

Gør klar til en acceleret vækst med B I G - G E A R

Logoet for strategimetoden B | I | G symboliserer en balance mellem tre tankesæt:

 

- at holde fokus på driften

- at innovere forretningsmodellen

- at finde nye måder at levere værdi på

 

Rød, blå og grøn er grundfarver i det additive, og symboliserer dermed at man kan opnå næsten alle øvrige farver ved at blande lys med disse tre grundfarver og variere styrken af hver enkelt farve.

 

Hos et menneske skal der en markant oplevelse til for at ændre permanent på personligheden. Det samme gør sig gældende for virsomheder og menneskerne heri. Der skal en markant ændring til på flere niveauer for at opnår en vedvarende forandring.

 

Det er målet med strategimetoden B | I | G.

 

 

 

 

 

EMAIL: info@kirsteinconsulting.dk

 

TELEFON: 40 52 80 90

Copyright @ Alle Rettigheder Forbeholdes